The end of Queensland - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu The end of Queensland - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu

The end of Queensland

Door: Clint Ligthart

Blijf op de hoogte en volg Clint

14 Februari 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hallo mates,

Heb zin en wifi gevonden van de mc om een nieuw verhaal te schrijven. We zijn na de Whitsundays naar Bundaberg gereden om daar Remy op te wachten, want die reist met ons verder de eastcoast af. Zondag 26 januari was er Australian Day en hoopten een mooie dag ervan te maken. Maar dit viel zwaar tegen er was niks te beleven en s'avonds in de clubs kwamen we niet binnen omdat er te weinig bewakers waren. Erg jammer. Dit mag natuurlijk de reis niet bederven en reden we de volgende dag verder naar Rainbow Beach om daarvandaan naar Fraser te gaan. Daar aan gekomen kregen we te horen dat we pas een week later naar het eiland konden gaan, nog een teleurstelling. In die week rond gereden naar dorpen/steden als Maryborough en Harvey Bay gereden en daar een aantal nachten doorgebracht. Wel gaaf want op een camping kwamen we daar aan en stonden er een aantal wilde kangoeroe's. Snel foto's maken van de dieren en konden we dat ook weer afturven van onze dierenlijst. Op dezelfde camping zagen we ook onze eerste slang, een green snake, niet gevaarlijk volgens de camping eigenaar maar wel leuk om ze eindelijk te zien. Nog een paar dagen op een rest area gestaan bij Inskip Point. Dat lag aan het strand, zodra we wakker werden liep je zo naar het strand toe om te genieten van de zon, zwaar leven hier. Nadat we een zandkasteel hadden gebouwd, spotte Remy een groep dolfijnen een stukje verderop in het water. Fantastisch om deze beesten te zien zwemmen hier. Echt gaaf dat dat normaal is om al deze dieren te zien in het wild. Na al die dieren te hebben bewondert was het tijd voor Fraser Island! Met een groep van 30 man, vier 4wd auto's en veel voer reden we richting de ferry die ons naar het eiland bracht. Super gaaf om te rijden met zo'n wagen over stranden en hobbels. Onderwijl het rijden zag je Dingoe's lopen, zien er redelijk vriendelijk uit, maar zeker niet te onderschatten als je alleen loopt s'nachts om te plassen. Op het eiland in riviertjes gezwommen wat heel helder was, of in meertjes wat volledig uit regenwater bestond en gewoon kon drinken(lake mckenzie). We reden ook naar een klif waar we de stranden van Fraser konden zien, heel mooi maar helaas was het zwaar bewolkt weer wat echt jammer was. En zeker niet te vergeten hadden we van het gestrande schip nog een paar foto's gemaakt. S'avonds gezellig met z'n alle eten en een drankje erbij. Met af en toe een dingoe er bij die volgens Geof, de reisleider, niks deden zodra je normaal doet en aan de regels hield. Achteraf hoorde ik pas dat er nog een brown snake gezien was, een van de gevaarlijkste slangen van het land. Jammer genoeg gemist. Maar echt een top avontuur gehad.

Na Fraser werd ons aangeraden om naar Noosa te gaan want dat bleek ook leuk te zijn. En dat was ook zo. Mooie strand, veel winkeltjes erg toeristisch. Paar avonden uit geweest daar. Een avond was erg leuk maar liep minder leuk af. Remy kreeg uit het niets een stomp tegen zijn neus met als resultaat een gebroken neus. Dit was een smet op de avond. Maar er werd ons later vaak verteld dat het vaker gebeurd in Australië!

Noosa gehad te hebben reden we door naar Brisbane. Leuke stad maar niet heel bijzonder. We zijn daar één dag geweest, met de ferry stukje gevaard wat winkels bekeken en dat was het wel zo'n beetje.
En nu zijn we in de Gold Coast. Surfers Paradise bezocht, de skylines bekeken vanaf het strand wat een mooi plaatje opleverde. Ook hier winkelcentra bezocht, waar er heel veel van zijn hier. Plan verder is om naar Byron Bay te gaan en Nimbim en verder zien we het allemaal wel. Dit was het wel weer en ga nog maar even genieten van de chemische lucht van de mc.

P.s. mocht je foto's van me tegenkomen, schrik niet ik ben gemillimeterd.

Groetjes

• 14 Februari 2014 - 12:47

Je Moeder:

leuk geschreven Clint, en heerlijk dat je zo geniet...

• 15 Februari 2014 - 15:01

Jan Tielen:

Hoi Clint,

Leuk je verslagen te lezen en het lijkt me ook een geweldige ervaring. Blijf genieten, deze trip vergeet je nooit meer.
    Groet uit 't Veld