Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Clint

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Het is weer tijd voor een nieuw verslag, al weer genoeg gedaan en gezien de laatste dagen. Erg leuk om de positieve reacties te lezen op me verhalen! Stimuleert toch weer om een verslag te maken. Sydney op het goede moment verlaten want het weer begon steeds slechter te worden. Een goede vlucht gehad richting Auckland. De eerste paar dagen de stad beetje verkent, niet een heel bijzondere stad dus wilde zo snel mogelijk vertrekken met stray.
Zaterdag vertrok ik met Stray richting de Bay of Islands. Prachtig gebied met veel eilanden. De hoeveelheid weet ik even niet meer maar het waren er genoeg. Daar paar dagen verbleven veel gerelaxed op het strand en genoten van het prachtige weer en omgeving. Na die paar dagen reden we weer terug naar Auckland om verder richting het zuiden te rijden. Eerste bestemming was Hahei. Daarvoor gingen we eerst naar de hot water beach. Als je daar op het strand een gat graaft kwam er warm/heet water rond de 40 graden tevoorschijn. Lekker chillen in het warme water en vervolgens een frisse duik genomen in de zee. S’avonds bbq’en met z’n alle erg gezellig. Echt een leuke groep mensen zitten er in de bus. En natuurlijk de bus chauffeuse Anna, wat een figuur is dat! Geweldig. Voor het eten nog een stuk gelopen naar de Catherdral Cove wat ook mooie plaatjes opleverde.
De volgende dag gingen we naar Raglan, de surfplek van NZ. Hier natuurlijk een surfplank gehuurd en weer proberen paar waves te pakken. De zee is stukken kouder dan in Australië dat was wel weer even wennen. Na raglan reden we door naar rotarua. Hier hadden we een culturele stop met de maori. Erg gelachen hier want bij de ontmoeting drukken ze de neuzen 2x tegen elkaar. Iedereen op zijn beurt 2 neusdrukken geven aan elkaar leverde echt een komisch zicht op. Na wat verhalen was het tijd voor de traditionele dans voorstelling. En toen was het onze beurt om de Haka Haka te leren en uit te voeren. Deze gebruiken the all blacks voor de rugby wedstrijd om de tegenstander angstig te maken. Vandaar dat ze de nummer 1 van de wereld zijn. Een op zich vrij gemakkelijke dans, ben het alleen alweer deel vergeten helaas. Maar wel echt super vet om het te leren en te doen. Leuke culturele dag gehad en weer nieuwe dingen geleerd.
Je kon er voor kiezen om nog een culturele stop te houden, maar daar had ik weinig zin in en achteraf een goede beslissing aangezien vele het niet super vonden. Dus pakte ik de bus naar Taupo om me mentaal voor te bereiden de skydive! Want de volgende dag was het zover. In Australië zei ik al dat ik het in Nieuw Zeeland wilde doen en moet dan niet terugkrabbelen. Het was fantastisch weer, strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje. We werden opgepikt met een limousine. Vervolgens kregen we een video voorgeschoteld over het skydiven. Toen begon het toch wel spannend te worden Maar eenmaal in het vliegtuig, deze was roze, was dat alweer gauw over. Echt een fantastisch uitzicht over lake Taupo daarnaast vele bergen en een vulkaan. Ik mocht als eerste waar ik wel blij mee was. Wat een fantastisch gevoel zodra je uit het vliegtuig springt. 60 secondes freefall waren zo voorbij en voordat je het wist stond je alweer op de grond. Zo mooi om de aarde van boven te zien. Een super ervaring! De dag erop stond Blue duck op de planning. Met veel spanning reden we langs een vrij stijle helling aangezien het pas de 2e keer was dat deze chauffeuse de route reed. Gelukkig kwamen we levend aan. Daar een route gedaan van 2 uur voelde de spierpijn al komen, dat beloofd wat want de volgende dag staat de Tongarura walk van 19 km op de route waar je zo’n 7u over doet. Later op de dag nog clay shooting gedaan. Met een score van 9 uit 10 mocht ik mezelf tot winnaar roepen, vrij knap voor de eerste keer. De spierpijn was redelijk afgezakt dus vol goede moed begonnen aan de wandeling. Was echt super mooi je had veel diversiteit onderweg. In het begin liep je langs een vulkaan, met een kleine kans op uitbarsten. Na een paar uur op de top aangekomen een fantastisch uitzicht over het gebied. Glijdend naar beneden kwamen we aan bij een paar lakes. Helder blauw water wat je niet zomaar zou verwachten midden in zo’n gebied. En de route sloten we af in het regenwoud. Lange soms zware wandeling maar zeker de moeite waard. Weer eens wat anders dan rondje zijdewind lopen.
Op naar Wellington. Groot feest want we hadden 2 jarige, dat moest gevierd worden. Met beer pong en gratis shotjes kwam het goed. Erg gezellig avond gehad. Helaas moesten we de dag later met de ferry naar het southern island. Een tocht van 3u. De meeste waren blij dat we aangekomen waren en konden gaan rijden naar Abel Tasman. Het weer is hier vrij slecht. Zwaar bewolkt met af en toe een zonnetje of regen. Hier ook een wandeling gedaan. Wat zal ik een km’ers gelopen hebben hier. We werden met een boot gebracht, onderweg een pinguïn gezien en een groep zeehonden. Prachtig helder water ondanks dat het zwaar bewolkt was. De wandeling was niet heel denderend maar je moet wat op zo’n dag. Want de skydivers hadden een dag vrij vanwege het slechte weer. S’avonds de beste burger van Nieuw Zeeland volgens Anna ( de chauffeuse) gegeten en inderdaad hij was goed.
Gister (12-04) de valley walk gedaan. Je kon hier de glacier zien wat super vet was. Je hebt hier van alles qua natuur gebieden.
Heb echt een fantastische tijd hier in Nieuw Zeeland, heb helaas nog meer 2 weken te gaan. En dan zit het er alweer op. Over een paar dagen een vliegtuig proberen te besturen, nog genoeg leuke dingen op het programma.

• 13 April 2014 - 08:34

Je Mams:

heee wereldreiziger,wat weer een mooi verhaal. nog lekker 2 weken genieten. veel plezier daar met je maatjes....
    xx

• 13 April 2014 - 09:09

Henny En Piet:

Geweldig zo'n reis Clint en n heeel mooi verhaal geniet er nog maar van deze weken groetjes Piet en Henny

• 15 April 2014 - 11:12

Lia Seijts.:

Hallo Clint.
    Weer een geweldig verhaal, wat je in 3 maanden kan doen en zien he. Wat een geweldige ervaring. Geniet nog van je laatste dagen, voor je het weet zit je weer in het mooie t Veld. Genietend van alle mooie bloemen hier in de landen.

En natuurlijk zit je dan weer bij je moedertje

Groetjes