Verslag #1 - Reisverslag uit Manly, Australië van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu Verslag #1 - Reisverslag uit Manly, Australië van Clint Ligthart - WaarBenJij.nu

Verslag #1

Door: Clint Ligthart

Blijf op de hoogte en volg Clint

07 Januari 2014 | Australië, Manly

Na een paar dagen druk in de weer te zijn geweest, eindelijk wat tijd om een verslag te schrijven. De vlucht verliep erg soepel viel mij alles mee qua slapen en lang zitten, alleen het eten was niet van hoogstaand niveau. Bij aankomst in Sydney reden we met een bus door naar Manly wat tegen Sydney aan ligt, om in ons hostel te verblijven. We moesten snel alles uitpakken en vervolgens omkleden om de nieuwsjaarsduik mee te maken. En natuurlijk gebeurt dat op z'n hollands. Unox muts op en gaan. Het was 'erg vervelend' om het water in te rennen maar gelukkig stond er een pan snert en een biertje ons op te wachten. We deden dit op Shelly beach, erg fijn. Daar zijn 2 barbecues gevestigd waar iedereen op mag bbq'en dus erg relaxed. De 2e dag gingen we met de ferry naar Sydney. Daar hebben we de Opera house mogen bewonderen, echt een prachtig gebouw. Aanrader om te zien. Na het imponerende gebouw te hebben gezien liepen we door de stad om met de catamaran te varen. Echt vet om de stad te zien vanaf het water. Zondag's kon je ervoor kiezen om de blue mountains te bezichtigen, en zoals verwacht deed iedereen dat. Wat een pracht om dit te zien. Vele foto's gemaakt die ik helaas niet hier op kan zetten. Een snelle wandeling gedaan onder de hete volgde een ritje van een uur naar een park met o.a. kangaroe's en koala's. Luie beesten zijn het maar mooi om te zien, ze leven net als de Aussie's zelf, heel relaxed. Na vele selfies te hebben gemaakt met deze beesten stonden heerlijke pizza's op ons te wachten. Op maandag hadden we de regeldag, bankzaken regelen, auto's en dergelijke. Het was pittig warm om de stad door te lopen maar het zij zo. Prachtige parken hebben ze er. s'Avonds gingen we met de groep naar een kroeg te eten en te dansen, erg gezellig. Vervolgens belandde we in een karaoke wat helemaal top was. Vandaag was alweer de laatste dag samen met de groep. Met z'n alle een wandeling gedaan door een natuur park van Manly met fantastisch uitzicht op Sydney.

De planning is hier nog paar dagen te verblijven en bekijken hoe en wat, maar de plan is wel de vliegtuig te pakken en naar Cairns toe te vliegen en daar de oostkust naar beneden af te werken.
Zo de eerste verslag ook weer gehad, nu maar weer eens de heerlijke Australisch alcoholische versnaperingen benuttigen.

Cheers Mate!

• 07 Januari 2014 - 09:19

Je Mams:

Wat leuk geschreven Clint...

• 07 Januari 2014 - 10:26

Hanneke:

Heey Clint, Leuk om te lezen. Je vermaak je er prima zo te lezen je bent zelfs aan het dansen en zingen?
    Nou geniet maar daar in die warme zon wij doen het wel met wind en regen.
    Groet de Bruijntjes

• 07 Januari 2014 - 15:43

Lia Seijts.:

He clint.Aan de foto, s te zien wordt er goed voor je gezorgd..Blijf je bij deze groep of gaan jullie straks je eige weg. Ga je onderweg nog werken? Ik ga volgende week de andere kant op. Naar curaçao, even uit het gure holland. Ik wens je een mooi dag en tot horens. Het leuke is dat je moeder ons leuke foto, s stuurt. De moderne techniek he.
    Groetjes lia

• 07 Januari 2014 - 16:20

Eef Boekel:

He clint leuk om te zien dat het je goed gaat.en geniet er van.
    gr Opa en Oma

• 07 Januari 2014 - 18:16

Bart Steenman:

Leuk om te lezen Clinton! Veel plezier verder..

• 09 Januari 2014 - 18:41

Marijke En Evalien: